2014-01-10 2088

Mokykla 2011–2013 metais dalyvo Lietuvos meno kūrėjų asociacijos parengtame projekte „Aukštosios kultūros impulsai mokykloms” (AKIM).

Į dialogą su moksleiviais buvo įtraukta daug įdomių menininkų, kurie turėjo ką pasakyti mokiniamsi. 

Projekto AKIM dėka progimnazijos biblioteka gauna šiuos kultūros žurnalus: „Kultūros barai“, „Metai“, „Literatūra ir menas“, „Naujasis Židinys–Aidai“, „Tautodailės metraštis“, „Fotografija“, „Muzikos barai“, „Dailė/Art“, „Knygų aidai“, „Kelionė su Bernardinai.lt“, „Krantai“

profesionalų bendradarbiavimą organizuojant projektą;

Mokykloje lankėsi menininkai:

  • Tautodailininkė Laima Kelmelienė (teorinė pamoka, tema: „Tautodailė. Liaudies dailės ir technologijų mokymasis). 
  • Muzikologas Viktoras Gerulaitis (teorinė pamoka, tema: „Epocha ir jos muzika“). 
  • Dailininkė Marijona Sinkevičienė (teorinė pamoka, tema: „Mini tekstilė: mažo formato tekstilės kūriniai. Technikos ir technologijos. Medžiagos“).
  • Fotomenininkas Aleksandras Ostašenkovas (teorinė pamoka, tema „Kūryba, kaip gyvenimo būdas be kompromisų“). 
  • Architektas Audronis Katilius (teorinė pamoka, tema „LDK valdovų rūmų Vilniaus Žemutinėje pilyje atkūrimas“).
  • Literatūrologas Regimantas Tamošaitis (teorinė pamoka, tema „Detektyvo žanro klasika ir dabartis“). 
  • Kompozitorius Linas Rimša (teorinė pamoka, tema „Apie pasaulio tautų etninę muziką“).

menininkė tautodailininkė Laima Kemelienė.

     

Menininkė įdomiai pristatėvisas tautodailės sritis, demonstravo tautodailės dirbinius. Labiausiai mokiniams patiko gaminti šiaudinį paukštį. Šiais paukščiais liaudies meistrai puošė ir tebepuošia vestuvinius šiaudų „sodus”. Pamoka buvo ne tik naudinga, bet ir paliko šiltą įspūdį.

 


. Jis 5-8 kl. mokiniams intriguojančiai pravedė netradicinę pamoką tema „Epocha ir jos muzika“. Mokiniams buvo pasakojama apie istorines epochas (nuo bažnytinės muzikos iki XX a.) ir jos metu egzistavusią muziką – jos stilių, žanrus, kūrėjus, atlikėjus. Tuo pačiu buvo apžvelgta, kaip epochos socialinis – kultūrinis, politinis – ekonominis būvis įtakoja muzikos pasaulį ir atvirkščiai. Per pamoką mokiniai išgirdo ir keletą klasikinių muzikinių kūrinių.

Mokinių atsiliepimai:

Pamoka labai patiko. Puikiai paaiškinta operos plėtra, jos tarpsniai, bei romantizmo ir kitų epochų laikotarpiai. (Kamilė Jurskytė, 8a)

Man patiko, kaip V. Gerulaitis įdomiai pasakojo. Lektorius savo kalba taip prikaustė mano dėmesį, kad aš norėjau sužinoti dar daugiau, bet nuskambėjo skambutis ir jis nebeturėjo laiko pratęsti pasakojimo. (Agnė Dagilytė, 5a kl.)

Man labai patiko muzikolas Viktoras Gerulaitis bei jo paskaita.Tikuosi, kad kitą kartą bus galima ilgesnį laiką paklausyti jo pasakojimų. Taip pat man įsiminė jo paleista graži, švelni muzika. Visi instrumentai palietė mano širdį. Tikiuosi, jog tai buvo nepaskutinis kartas kai su juo turėjome paskaitą. (Viktorija Čeponytė, 7b kl.)

gerulaitis 3 gerulaitis 2  gerulaitis 1  

 

2012 m. rugsėjo 28 dieną mokykloje buvo surengta 3 pamoka iš ciklo AKIM (aukštosios kultūros impulsai mokykloms).

Pamoką apie mažo formato tekstilės kūrinius, jų ypatumus, raiškos formas 5-8 kl. Mokiniams vedė žinoma dailininkė Marijona Sinkevičienė. Kauno kolegijos, Justino Vienožinskio menų fakulteto, docentė. LDS narė, tekstilės dailininkų grupės „ESAME“ narė.

Pamoka truko pusantros valandos...

Mokiniai užsiėmimo metu plačiau susipažino su šiuolaikine tekstile, jų technika ir technologija, medžiagomis.

Picture 144  Picture 154  Picture 156 

Asmeninis kontaktas ir tiesioginis bendravimas su aukštosios kultūros menininkais daro didelį įspūdį mokiniams.

Pamoką organizavo technologijų mokytoja Dalia Sinkevičienė.

 


 

fotomeninku Aleksandru Ostašenkovu. Buvo pristatyti trys fotografijų ciklai : „Kitas krantas“; „Mano miestas“; „Mirties sodas“. Autoriaus darbuose gausu laikinumo ženklų, o svarbiausiu motyvu yra žmogaus egzistencijos ir jį supančių daiktų ryšys, kūniško laikinumo drama ir už kasdienybės šydo slypinčios nebūties nuojautos. Apžvelgę fotomenininko kūrybą mokiniams pristatė filmą, kuriame buvo atskleista dviejų žmonių meilės pojūčiai. Visiems ši popietė atvėrė platesnį kultūros suvokimą, bei išmokė ieškoti tikrų vertybių kūryboje.

fotomeninkas akim 2 fotomeninkas akim 1

 


 

Detektyvo žanro klasika ir dabartis“ Susitikimas inicijuotas projekto Aukštosios kultūros impulsai mokykloms (AKIM), užtikrinant prioriteto „Mokymasis visą gyvenimą“ priemonę „Neformaliojo švietimo paslaugų plėtra“.

Lektorius Regimantas Tamošaitis susitikime su mokiniais priminė, jog detektyvinio žanro knygos priskiriamos rimtajai literatūrai. Jos moko loginio mąstymo, ugdo moralinį jausmą. R. Tamošaitis teigė, kad negalima skaityti tik rimtosios literatūros, reikia žmogui turėti ir malonumų, skaitant pramogines knygas, vis dėlto tik ta knyga, kuri sukrečia, sukelia klausimų, keičia mus.

Tamosaitis 1  Tamosaitis 2   Tamosaitis 3

 


 

„LDK valdovų rūmų Vilniaus Žemutinėje pilyje atkūrimas“. Susitikimo metu architektas – restauratorius pasakojo apie kūrybos ženklus Vilniaus senamiestyje. Apžvelgė kaip tai prasidėjo, kaip buvo apsispręsta, kaip elgėsi ir kas buvo padaryta. Kokia reikšmė pilių atkūrimo Europiniame kontekste.

Architektas A. Katilius yra vienas reikšmingiausių menininkų Vilniaus istorinio miesto tvarkymo bei atgaivinimo darbų. Didžiuliai nuveikti darbai Vilniaus pilyse: planingas teritorijos tvarkymas, sutvarkyta šiaurinė Žemutinės pilies išklotinė, rekonstruojant pilies Senojo arsenalo šiaurinį ir vakarinį korpusus. Vienas pastarųjų darbų – Katedros aikštės sutvarkymas ir rekonstrukcija, raudonu granitu pažymint Žemutinės pilies gynybinį įtvirtinimų, bokštų kontūrą.

Architektas A. Katilius, atgaivindamas senuosius statinius naujam gyvenimui, visuomet remiasi plačia erudicija ir sukauptomis žiniomis.

100 5226 100 5230

Dailės mokytoja Diana Masiulienė dėkojo ir džiaugėsi, kad menininkas moksleiviams užsiėmimo metu atvėrė platesnį kultūrinį akiratį bei pilietinį sąmoningumą.

 


acid jazz ir crossover pradininkas Lietuvoje Linas Rimša. Pamokos metu 8 kl. mokiniai susipažino su World Music kryptimi bei jos kūrimo būdais. L.Rimša pasakojo apie skirtingus šios muzikos kūrimo būdus, supažindino su įvairių pasaulio tautų (regionų) etnine muzika, jos ypatumais. Mokiniai mokėsi atpažinti skirtingų tautų folkloro pavyzdžius. Geriausiai sekėsi atpažinti skambančią muziką 8b kl. mokiniui Vykintui Navikui, kuris pamokoje laimėjo kompozitoriaus originalų CD su įrašytomis dainomis.

Kompozitoriaus kūrybinių interesų skalė itin plati - nuo dainų „Eurovizijos" konkursui ar vaikų televizijos šou iki simfoninės muzikos. Jis komponuoja teatrui, kinui, videoinstaliacijoms, prodiusuoja popmuzikos albumų leidybą, aranžuoja. Mėgstantis laužyti dogmas ir peržengti žanrų ribas, derinti, atrodytų, nesuderinamus dalykus ir atrasti jų bendrą vardiklį, L.Rimša kuria įsimintinus, gaivius ir išradingus kūrinius.

Mokiniams šis susitikimas paliko didelį įspūdį. Ypač mokiniams patiko klausytis įvairių tautų muziką, nes jos yra labai skirtingos.

 jazz 1 jazz 2   jazz 3

„Man ši pamoka labai patiko, nes kompozitorius aiškino, kaip skirtingų tautų, rasių, religijų žmonės sugeba atlikti tą patį kūrinį skirtingais instrumentais vienu metu. Juk tai yra labai sudėtinga, nes skirtingų rasių ir tautybių žmonės jaučia ritmą skirtingai. Sužinojau, kad sukurti muziką yra labai ilgas darbas ir jį atlieka ne vienas žmogus: pirma kompozitorius sukuria muziką, tada inžinierius, vadovaudamasis jo norais, sutvarko kūrinį galūtinai…“ (8b, V. Navikas)

Tvarkaraščiai

Pamokų laikas

1. 8.00    –   8.45
2. 8.55    –   9.40
3. 9.50    –   10.35
4. 10.55  –   11.40
5. 12.00  –   12.45
6. 12.55  –   13.40
7. 13.50  –   14.35

Virtuali kelionė

Mokytojų svetainės