Tvarkaraščiai 2023-2024 m. m.
PAMOKŲ LAIKAS
Pamokos Pradžia (val.) Pabaiga (val.) Pertraukos trukmė (min)
1 8.00 8.35 20
2 8.55 9.30 20
3 9.50 10.25 30
4 10.55 11.30 30
5 12.00 12.35 -
Pamokos Pradžia (val.) Pabaiga (val.) Pertraukos trukmė (min)
1 8.00 8.45 10
2 8.55 9.40 10
3 9.50 10.35 20
4 10.55 11.40 20
5 12.00 12.45 -
Pamokos Pradžia (val.) Pabaiga (val.) Pertraukos trukmė (min)
1 8.00 8.45 10
2 8.55 9.40 10
3 9.50 10.35 20
4 10.55 11.40 20
5 12.00 12.45 10
6 12.55 13.40 10
7 13.50 14.35 -

Svarbiausias ugdymo(si) dėsnis – nuolatinis atsinaujinimas ir augimas

Paskelbta: 2017-04-15
Peržiūros: 1777
Kategorija: Renginiai

Ne tik mokyti, bet ir mokytis. Tokiu tikslu vadovaujasi šiandien mokytojas, ugdantis jaunąją kartą. Šis tikslas veda neišmatuojamų galimybių keliu, kuriuo žengiant svarbiausiu dalyku tampa žinios. Būtent jos ugdo kompenencijas, formuoja naujus tarpusavio santykius, taip pat yra tas ugdymo(si) šaltinis, kuris skatina kelti klausimus, svarstyti, gretinti, daryti išvadas, todėl jau įprastu reiškiniu tapo mokytojas, besimokantis iš kito mokytojo ir skleidžiantis savo patirtį. Kai mokytojai dalinasi įžvalgomis, praktiniais atradimais, įgyja naujos patirties, kurią pasitelkę, veiksmingiau įgyvendina ugdymo(si) tikslus, sėkmingiau skatina mokinį ieškoti, turtinti savo žinias, keistis ir keičiasi patys. Toks šiuolaikinio ugdymo(si) proceso dėsnis – nuolatinis atsinaujinimas, pasitikrinimas, įsivertinimas ir augimas.

Šių tikslų siekdama Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazija bendradarbiaudama su Panevėžio pedagogų švietimo centru pakvietė mokytojus į respublikinę metodinę praktinę konferenciją – idėjų mugę „Veiksmingų mokymo(si) metodų ir priemonių mozaika“. Sveikindama gausiai susirinkusius konferencijos dalyvius progimnazijos direktorė Vilma Petrulevičienė kalbėjo apie tai, jog nėra ir negali būti universalaus, kiekvienam mokytojui ir mokiniui tinkančio mokymo(si) metodo. Geras mokytojas, atsižvelgdamas į mokinio amžių, patirtį, gebėjimus, parenka būtent šiai klasei, šiam mokiniui tinkamiausią mokymo(si) metodą, kurio taikymas sudaro galimybę vaikui patirtį sėkmę.

 Naujomis įžvalgomis konferencijos dalyvių kompencijas praturtinto plenarinio posėdžio lektorė, „Primum Esse“ konsultantė, švietimo lyderystės ekspertė Rūta Gudmonaitė pranešimu „Mokinio įgalinimas pamokoje“. Lektorė priminė, jog gyvenimas mokykloje mokiniui yra pats tikriausias gyvenimas, todėl svarbu formuoti jo pozityvią nuostatą, skatinančią keistis, vertinti, pačiam pasirinkti. Pranešimo „Kaip geriau pažinti mokinį“ lektorius VšĮ Demokratinės mokyklos vadovas Nerijus Buivydas priminė ir mokė kurti ir stiprinti ryšį su mokiniu kaip su lygiaverčiu proceso dalyviu, išgirsti jį, išklausyti, matyti bei kartu spręsti problemas.

 Antroje konferencijos dalyje vyko patirties „dalybos“ grupėse. Čia naujų įžvalgų įgijo ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo įstaigų auklėtojos, ir pradinių klasių mokytojos, ir mokytojai dalykininkai bei pagalbos mokiniui specialistai. Džiaugiamės, jog savo patirtį skleisti atvyko kolegos ne tik iš Panevėžio miesto bei rajono, bet ir Vilniaus, Šiaulių, Kauno miestų, Radviliškio, Ukmergės, Biržų, Kupiškio rajonų. Gražiomis idėjomis patirtį praturtino pedagogai, pristatę savo sukurtas mokymo priemones, efektyvų IT panaudojimą pamokose, mokymo procesui žaidybinių elementų suteikiančius ir mokymo procesą įdomesnį lemiančius mokymo(si) metodus. Gražios patirties įgijome ir iš stendinių pranešimų. Reflektuodami konferencijos dalyviai „pastatė“ Sėkmingo mokymo(si) namą.

 Konfucijus teigia: „Kas geba remdamasis sena atrasti nauja, vertas būti mokytoju“. Galima tik pritarti šioms mintims, nes jei konferencijos organizatoriai ir dalyviai diskutuodami apie tai, kas yra ugdymo(si) proceso kasdienybė, suranda naujų kelių, kuriais nori vesti mokinį ir eiti patys, vadinasi, atsinaujinimas ir augimas vyksta.

KONFERENCIJOS DALYVIŲ ATSILIEPIMAI

* Šiltas bendravimas, netradiciniai ir šiuolaikiški lektoriai, mokinių ir mokytojų bendravimas, mokytojų uniformos!
* Konferencija naudinga, daug idėjų, pasisėmėme patirties. Ačiū!
* Tema aktuali. Norėtųsi, kad atsiskirtų mokyklų ir darželių aktualijos.
* Siūlyčiau renginius pradėti anksčiau, kad baigtųsi 15 val. Įgytas žinias ir įgūdžius pritaikysiu savo veikloje.
* Ačiū! Puikios idėjos, galimybė „įsigalinti“.
* Daug įdomių dalykų, pritaikysiu praktikoje. Gal stendinius pranešimus pristatyti per pertraukas?
* Ačiū už pasiūlymus, kuriuos bus galima panaudoti dirbant.
* Naudingi praktiniai patarimai. Įdomūs ir naudingi pranešimai.
* Pasisėmiau daug gerų minčių.
* Ačiū už galimybę praturtėti ir pasidalinti idėjomis. Jūs šaunuoliai!
* Ačiū už pasidalintą gerąją patirtį, puikias idėjas praktinėms veikloms.
* Širdingai dėkoju ir sėkmės tolimesniuose darbiuose.
* Dėkoju už galimybę praplėsti akiratį. Galėjome nuoširdžiai pabendrauti ir pasidalinti patirtimi.
* Ačiū už punktualumą ir tikslumą.
* Šaunuoliai! Likome patenkinti konferencija, pasisėmėme naujų idėjų, kurias pritaikysime darbe. Ačiū!
* Ačiū už konferenciją! Buvo efektyvi, racionali, gražūs stendiniai pranešimai, pranešimų pristatymai. Sėkmės visam kolektyvui!
* Ačiū. Renginio tema atitiko mano lūkesčius.
* Ačiū už informatyvią ir naudingą konferenciją.
* Ačiū už įdomią, turiningą konferenciją. Nebuvo tuščių kalbų, o tai labai puiku.
* Ačiū, malonu buvo pas jus svečiuotis. Viskas patiko.
* Ačiū už konferencijos organizavimą, įdomias idėjas, rekomendacijas.
* Pristatant darbus grupėse, jos galėtų būti mažesnės ir labiau suskirstytos pagal mokomąjį dalyką.
* Gražus, vieningas mokytojų šokis ir kartu dainavimas su vaikais, net direktorė dainavo ž gėris! Sužinojau naudingų internetinių svetainių. Pakvietėte labai gerus lektorius, labai naudinga buvo juos girdėti. Vien klausant pranešėjų ir lektorių man kilo ne viena mintis kūrybinėms pamokoms. Dėl grupių suskirstymo: gal daugiau naudos būtų, jei darbo grupės būtų pagal amžiaus tarpsnius, o ne mišrios. Gražiai, jaukiai papuošta mokykla. Labai gražūs stovai stendiniams pranešimams. Išsinešu daug idėjų, gerų emocijų, porą naujų kontaktų. Diena prabėgo neveltui! Tęskite tai. Ačiū. Buvo gera! Iki kito susitikimo!

Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Gražina Trybienė