2016-04-13 603

Balandžio 8 d. pavakare į mokyklą rinkosi 12 Mokinių tarybos ir mokinių klubo „Avilys“ narių (5-8 klasių mokinių), nusiteikusių kartu su mokytoja Dainora Raudiene ir socialine pedagoge Vaida Imbrasiene penktadienio vakarą ir naktį iš penktadienio į šeštadienį praleisti mokykloje. Mokiniai norėjo netradicinėje aplinkoje pabendrauti vieni su kitais, geriau pažinti vieni kitus, dalyvauti įdomiose veiklose, o mokytojos stengėsi sudaryti sąlygas atsiskleisti mokinių gebėjimams, iniciatyvai, lyderių savybėms, todėl paruošė įvairių įdomių veiklų.

Pirmiausia renginio dalyviai susitarė dėl bendrų elgesio ir veiklos taisyklių, kurios buvo užrašytos lentoje. Paskui mokytoja Dainora perskaitė pasaką „Kelionė per miestą“, o mokiniai turėjo nuspėti pasakos pabaigą, t.y. ką tėvas pasakė sūnui. Tai jiems beveik pavyko. Ką ir kaip mes gyvenime bedarytume, visada atsiras tokių, kurie mums nepritars ar net ims prieštarauti. Todėl, ką ir kaip daryti, visada turime spręsti patys ir prisiimti atsakomybę už savo sprendimus.

Paskui mokiniai atliko testą „Ar lemta tapti lyderiu?‘. Aptarėme jo rezultatus, kalbėjome apie tai, kas yra lyderis, kaip jis gali sutelkti grupę bendrai veiklai. Po to pasidalijome į dvi grupes ir leidomės per mokyklą ieškoti... lobio. Pagal užuominą, rastą tam tikroje mokyklos vietoje, mokiniai ieškojo naujos užuominos ir vis artėjo lobio link. Ne visos užuominos buvo lengvai įveikiamos, todėl grupės turėjo veikti kaip vienas kumštis. Abi grupės rado lobį – po maišelį saldumynų – ir smagiai jį pasidalino. Renginio veiklos buvo gana įvairios: komandiniai žaidimai („Ranka – skaičiai“, „Mirksiukas“, „Sraigė“, „Karšta – šalta“, „Klausyk – piešk“, „Riešutavimas“ ir kt.), smagios pramogos („Kas dėžėje?“, „Šaukiame be garso“, „Juokinga telegrama“, pasivaikščiojimas po tamsią mokyklą susikibus už rankų ir kt.). Mokiniai taip pat žiūrėjo filmą „Patyčios. Nekentėk tyloje“, išsakė savo mintis, kilusias po filmo peržiūros. Pasidalinę į grupes, aptarė, kodėl pasitaiko patyčių mokykloje, kaip jaučiasi skriaudžiamas mokinys ir ką patarti arba kaip padėti tokiam mokiniui. Paskui grupės pristatė savo bendrą nuomonę. Mokiniai, padedami socialinės pedagogės, aiškinosi, kas yra skundimas, o kas ne, klausėsi skaitomų situacijų ir sprendė, kur yra pagalbos prašymas, kur skundimas. Padarėme išvadą, kad patyčios nėra neišvengiamos, svarbiausia – nebūti abejingiems.

Įveikę nemažai įvairių veiklų, renginio dalyviai turėjo neįprastą pertraukėlę – 5 minutes visiškos tylos. Pasirodo, labai nelengva sėdėti, tylėti ir visiškai nieko neveikti, ypač „išgyventi“ be mobilaus telefono.

Kai už langų pasidarė visai tamsu ir sulaukėme vidurnakčio, pasiruošėme miegui ir, įsitaisę miegmaišiuose ant čiužinių, nuoširdžiai ir atvirai dalyvavome pokalbyje „Tiesa – drąsa“. Sužinojome daug įdomių ir netikėtų dalykų vienas apie kitą. O paskui prasidėjo siaubo istorijos, kurias labai išraiškingai ir emocingai pasakojo Miglė. Net nepastebėjome, kaip atėjo ketvirta valanda ryto, ir visų akys pradėjo merktis iš nuovargio. Nusnūdome kelias valandas. O septintą ryto jau darėme mankštą, nusiprausėme, sutvarkėme kabinetą, kuriame leidome laiką, aptarėme „Naktį mokykloje“ – pildėme nedideles renginio įvertinimo anketas. Džiugu, kad nė vienas mokinys nesigailėjo dalyvavęs šiame renginyje, visi rado sau daug įdomių veiklų ir dar labiau susidraugavo. Labai tikimės, kad tokių renginių dar bus ir jie padės mokiniams geriau pažinti vieni kitus, labiau susidraugauti, tada sumažės ir tarpusavio patyčių.

Dėkojame Mokinių tarybos narei, 7 b kl. mokinei Austei Simanavičiūtei už fantastiškas nuotraukas.

Mokinių tarybos pirmininkas Mindaugas Laskovas

Tvarkaraščiai

Pamokų laikas

1. 8.00    –   8.45
2. 8.55    –   9.40
3. 9.50    –   10.35
4. 10.55  –   11.40
5. 12.00  –   12.45
6. 12.55  –   13.40
7. 13.50  –   14.35

Virtuali kelionė

Mokytojų svetainės