2016-02-02 786

Projektas skirtas klasicizmo muzikos kompozitoriaus V. A. Mocarto 260-osioms gimimo metinėms.

Sausio 27 d. Mocartui sukanka 260 metų.

Sausio paskutinę savaitę Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijoje muzikos ir dailės pamokose skambėjo austrų kompozitoriaus V. A. Mocarto muzika. Progimnazijos muzikos mokytoja Loreta Palavenienė 1-8 kl. mokiniams organizavo šiuolaikines muzikos pamokas tema „Pavasario ilgesys. Mocartas ir pelytės“. Buvo skatinama mokinius domėtis muzikos garsais, kurie maloniai skamba mūsų ausyse, plėtoti moksleivių kultūrinį gyvenimą.

Pamokų pradžioje mokiniai turėjo galimybę išgirsti gyvos kompozitoriaus sukurtos muzikos, kurią atliko mokiniai, lankantys muzikos mokyklą. Jie pasiruošė groti savarankiškai. Senovės palikuonimis pelytėmis pavirto 5a kl. mokinys Domas Gintautas. Jis pianinu atliko Sonatą Nr. 16. C-dur. 5b kl. mokinys Milanas Rinkevičius fleita atliko serenadą „Mažosios nakties muzika“. 6b klasės mokinė Gabrielė Jankevičiūtė atliko „Menuetą“ sintezatoriumi. Kabineto sieną papuošė Mocarto portretas, pieštas prieš 6 metus buvusios 10 kl. mokinės Audingos Šarkanaitės.

programa. Mokiniai klausėsi daug puikių Mocarto kūrinių įrašų. Mokytoja visiems atvėrė praeities duris. Pati atliko daug skambių miuziklo „Mocartas ir pelytės“ dainų.4-5 klasių mokiniai darniai grojo Mocarto valsą dūdelėmis, pritariant mušamaisiais instrumentais.

Mokiniai buvo sužavėti Mocarto muzikos lengvumu, patrauklumu, žaismingumu. Tai lyg muzikos jaunystė trapi, skambi, šviesi, originali, maloni, teikianti žmonėms pavasariško atsinaujinimo ir dvasinės harmonijos džiaugsmo.

Mokiniai apibendrinę pamoką išsakė savo jausmus, kad smagu pradėti kiekvieną rytą širdžiai žaviais ir mielais Mocarto muzikos garsais, kurie gali pagyvinti mintį, lavinti kūrybiškumą ir net išgydyti kūną.

Dailės pamokose, klausant Mocarto muzikos, mokytoja Diana Masiulienė 8-tų klasių mokinius supažindino su M. K. Čiurlionio tapytais paveikslais. Mokiniai stengėsi muzikos garsus išreikšti spalvomis. Savo mintis ir jausmus išliejo popieriaus lape. Dailės kūriniai sustiprino muzikos poveikį, o muzika padėjo susivokti spalvose. Mokinių darbeliai papuošė muzikos kabineto sienas.

Meninio ugdymo procese siekėme harmoningai ugdyti visą žmogaus asmenybę. Džiaugiamės sužadinę mokinių fantaziją. Pamokose išryškėjo mokinių motyvacija, savarankiškumas bei laisvė.

 

Muzikos mokytoja metodininkė Loreta Palavenienė

Tvarkaraščiai

Pamokų laikas

1. 8.00    –   8.45
2. 8.55    –   9.40
3. 9.50    –   10.35
4. 10.55  –   11.40
5. 12.00  –   12.45
6. 12.55  –   13.40
7. 13.50  –   14.35

Virtuali kelionė

Mokytojų svetainės