Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.35 | 20 |
2 | 8.55 | 9.30 | 20 |
3 | 9.50 | 10.25 | 30 |
4 | 10.55 | 11.30 | 30 |
5 | 12.00 | 12.35 | - |
Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.45 | 10 |
2 | 8.55 | 9.40 | 10 |
3 | 9.50 | 10.35 | 20 |
4 | 10.55 | 11.40 | 20 |
5 | 12.00 | 12.45 | - |
Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.45 | 10 |
2 | 8.55 | 9.40 | 10 |
3 | 9.50 | 10.35 | 20 |
4 | 10.55 | 11.40 | 20 |
5 | 12.00 | 12.45 | 10 |
6 | 12.55 | 13.40 | 10 |
7 | 13.50 | 14.35 | - |
Gegužės 19 - 26 dienomis grupė Panevėžio miesto savivaldybės švietimo specialistų, mokyklų vadovų ir mokytojų leidomės į įkvepiančią pažintinę stažuotę Japonijoje, kurioje stebėjome ir aktyviai tyrinėjome vieną inovatyviausių pasaulio švietimo sistemų bei gilinomės į turtingą šalies kultūrą. Ši kelionė į Tekančios saulės šalį tapo galimybe giliau suvokti japonų požiūrį į mokymąsi, bendruomeniškumą ir kultūrinį ugdymą.
Stažuotės metu ypatingas dėmesys buvo skirtas vizitams į ugdymo įstaigas, pradedant nuo Hanedos vidurinės mokyklos Tokijuje. Ši mokykla išsiskiria ne tik moderniais mokymosi metodais, bet ir jautriu dėmesiu individualiems mokinių poreikiams, įskaitant specialiojo ugdymo klases. Stebėjome, kaip mokytojai integruoja STEAM disciplinas ir kultūrinį ugdymą, taikydami kūrybingas ir praktika paremtas užduotis.
Vizito į Toyohashi miesto Isobe pradinę mokyklą metu įsitikinome, kaip puikiai Japonijos mokyklose įgyvendinama bendruomeninė filosofija „Visomis jėgomis“, kuri skatina vaikus bendradarbiauti, aktyviai įsitraukti į mokyklos gyvenimą bei ugdo jų savarankiškumą. Nustebino mokinių demonstruojama atsakomybė – jie patys tvarko klases ir bendro naudojimo patalpas, mokydamiesi pagarbos aplinkai ir bendruomenei.
Toyohashi miesto švietimo tarybos atstovai pristatė išsamią Japonijos švietimo sistemos apžvalgą, akcentuodami nuolatinį mokytojų bendradarbiavimą ir integruotą požiūrį į mokymąsi, apjungiant įvairias disciplinas bei skatindami holistinį pasaulio pažinimą. Šis susitikimas taip pat pažymėjo sėkmingos penkerių metų partnerystės tarp Toyohashi savivaldybės ir Lietuvos mokyklų svarbą, išreiškiant norą tęsti ir gilinti bendradarbiavimą ateityje.
Tarptautiniame krikščioniškame universitete Tokijuje įvyko diskusija su dr. Audriumi Sabūnu – lietuvių mokslininku, aktyviai dirbančiu Japonijoje. Aptarti aukštojo mokslo Japonijoje iššūkiai, galimybės ir tarpkultūrinio bendradarbiavimo svarba. Universitetas išsiskiria savo laisvųjų menų programa ir dvikalbiu mokymu, leidžiančiu studentams plačiai suvokti tarptautinę kultūrinę aplinką.
Stažuotėje taip pat buvo skirta laiko pažinti Japonijos kultūrą per muziejų vizitus. Mori Art muziejus suteikė galimybę pažvelgti į šiuolaikinio meno tendencijas, o skaitmeninio meno muziejus „teamLab Borderless“ padovanojo nepakartojamą interaktyvią patirtį. Šie vizitai papildė supratimą apie tai, kaip Japonijoje kultūra, menas ir technologijos persipina į vieningą ir gyvybingą organizmą.
Svarbi stažuotės dalis buvo susitikimas su Lietuvos ambasadoriumi Japonijoje Dr. Aurelijumi Zyku. Ambasadorius pristatė svarbiausias iniciatyvas ir dvišalius švietimo projektus, kurie stiprina Lietuvos ir Japonijos kultūrinius bei edukacinius ryšius. Diskusijos metu ambasadorius dalijosi savo ilgamete patirtimi Japonijoje, akcentuodamas tarpkultūrinio dialogo svarbą ir galimybes plėsti bendradarbiavimą tarp abiejų šalių mokyklų ir universitetų. Japonijos kultūra paliko gilų įspūdį savo pagarba tradicijoms, preciziškumu ir subtiliu estetikos pojūčiu, pastebimu tiek kasdieniuose japonų įpročiuose, tiek formaliose institucijose