Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.35 | 20 |
2 | 8.55 | 9.30 | 20 |
3 | 9.50 | 10.25 | 30 |
4 | 10.55 | 11.30 | 30 |
5 | 12.00 | 12.35 | - |
Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.45 | 10 |
2 | 8.55 | 9.40 | 10 |
3 | 9.50 | 10.35 | 20 |
4 | 10.55 | 11.40 | 20 |
5 | 12.00 | 12.45 | - |
Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.45 | 10 |
2 | 8.55 | 9.40 | 10 |
3 | 9.50 | 10.35 | 20 |
4 | 10.55 | 11.40 | 20 |
5 | 12.00 | 12.45 | 10 |
6 | 12.55 | 13.40 | 10 |
7 | 13.50 | 14.35 | - |
Langas į ateitį: mokinių kūrybiškumas ir profesijų atradimai
Šių dienų pasaulyje profesijos tampa ne tik būdu užsidirbti pragyvenimui, bet ir savirealizacija, kūrybos ugdymas, atsakomybės prisiėmimas bei tvarios ateities kūrimas. Siekdami ugdyti sąmoningą ir kūrybingą jaunimą, Alfonso Lipniūno progimnazija surengė ugdymo karjerai STEAM trumpalaikį projektą „Langas į ateitį“. Jo metu mokiniai susipažino su įvairiomis profesijomis ir kūrė „langus“, atspindinčius pasirinktas sritis, naudojant tvarias ar nebenaudojamas įvairias medžiagas. Projekto metu mokiniai turėjo galimybę tyrinėti įvairias profesijas – nuo medicinos ir architektūros iki menų bei technologijų sričių.
Profesijų pažinimas ir kūryba
Mokiniai buvo kviečiami kūrybinei užduočiai – sukurti „Langą į ateitį“, atspindintį jų žinomas, atrastas ar sugalvotas profesijas. Gamybos procese svarbia užduotimi tapo tvarių ar nebenaudojamų medžiagų panaudojimas. Projekto pradžioje mokiniai tyrinėjo profesijų pasaulį: nuo medicinos iki technologijų. Kūrybinės užduoties metu jie savo įžvalgas pavertė „langais“ – kompozicijomis. Klasės, dirbdamos kartu, kūrybiškai įtraukė kartonines dėžutes, tekstilės atliekas, gamtos žaliavas, nebenaudojamas kosmetikos priemones, netgi elektronikos dalis, kurios nebegalėjo būti naudojamos pagal pirminę paskirtį. Taip progimnazijoje atsirado galimybė supažindinti bendruomenę ir draugus su įvairiomis profesijomis, tokiomis kaip astronautai, dizaineriai, mokytojai, elektrikai, gamtininkai, konditeriai, vaistininkai, kosmetologai, didžėjai, picos kepėjai ir daug kitų.
Tvarumo ir profesijų sąsajos
Svarbiausias šio projekto tikslas – ugdyti mokinių supratimą apie tvarumą ne tik kasdieniniame gyvenime, bet ir profesinėje srityje. Kyla klausimų: „kaip architektas galėtų kurti tvarius pastatus?“, „kaip gydytojas gali sumažinti atliekų kiekį medicinoje?“, „kokį vaidmenį technologai atlieka plėtodami žaliąsias inovacijas?“ Šis procesas ne tik skatina kūrybišką mąstymą, bet ir padeda suprasti, kad kiekviena profesija, nepriklausomai nuo jos pobūdžio, gali tapti langas į tvarią ir atsakingą ateitį, kurią mes patys kuriame.
Sukurti „langai“ tapo simboline vizija, kurią kiekvienas dalyvis įsineš į savo tolimesnį gyvenimo kelią ir taps simboliniu žvilgsniu į šviesią ateitį.
Toks projektas primena, kad ateitis slypi mūsų rankose – tereikia drąsos, kūrybiškumo ir atsakomybės jausmo. Kiekvienas „langas“ atvėrė galimybę ne tik pažinti pasaulį, bet ir į jį žvelgti su nauju požiūriu – atsakingu ir tvariu.