Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.35 | 20 |
2 | 8.55 | 9.30 | 20 |
3 | 9.50 | 10.25 | 30 |
4 | 10.55 | 11.30 | 30 |
5 | 12.00 | 12.35 | - |
Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.45 | 10 |
2 | 8.55 | 9.40 | 10 |
3 | 9.50 | 10.35 | 20 |
4 | 10.55 | 11.40 | 20 |
5 | 12.00 | 12.45 | - |
Pamokos | Pradžia (val.) | Pabaiga (val.) | Pertraukos trukmė (min) |
---|---|---|---|
1 | 8.00 | 8.45 | 10 |
2 | 8.55 | 9.40 | 10 |
3 | 9.50 | 10.35 | 20 |
4 | 10.55 | 11.40 | 20 |
5 | 12.00 | 12.45 | 10 |
6 | 12.55 | 13.40 | 10 |
7 | 13.50 | 14.35 | - |
Spalio 27 d. progimnazijoje vyko integruoto ugdymo diena „Tyrinėju ir mąstau. Dalijuosi atradimu. Dienos tema „Vanduo“. Diena skirta ugdyti mokinių pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo, sveikos gyvensenos kompetencijas. Atlikdami įvairias STEAM veiklas mokiniai susipažino su vandens savybėmis, kartu mokėsi tyrinėti, kurti, bendrauti ir bendradarbiauti.
1a klasės mokinukai išsiaiškino kas yra vanduo, atlikdami įvairius bandymus, tyrinėjo jo savybes. Išsiaiškino lašelio kelionę. Prisiminė pagrindines saugos elgesio prie vandens taisykles.
Pirmokai šiandien suprato, kad vanduo – žmogaus džiaugsmas ir sveikata.
Spalio 27 d. progimnazijoje vyko integruoto ugdymo diena „PROJEKTAS „TYRINĖJU IR MĄSTAU. DALIJUOSI ATRADIMU““. 1b klasės mokiniams kilo noras sužinoti ir išsiaiškinti, kaip vanduo pasiekia mūsų namus. Visus atsakymus apie vandenį, jo sudėtį, nuotekas ir jų perdirbimą sužinojo nuvykę į UAB „Aukštaitijos vandenys“.
2a klasės mokiniai integruotą ugdymo dieną „Tyrinėju ir mąstau. Dalijuosi atradimu. Dienos tema- Vanduo“ lankėsi UAB „Aukštaitijos vandenys“. Komunikacijos specialistė Vaiva Dailidienė paaiškino mokiniams UAB „Aukštaitijos vandenys“ logotipo „Trys gervės“ prasmę, papasakojo apie vandens svarbą, supažindino kaip vanduo tiekiamas miesto gyventojams ir kodėl taip svarbu jo neteršti, bet taupyti. Mokiniai sužinojo iš kur atsiranda vanduo, kaip jis patenka į vandens saugyklas- rezervuarus ir kur keliauja toliau. Įdomu apsilankyti vandenvietės patalpose, apžiūrėti geležies pašalinimo, vandens valymo filtrus, kitus įrenginius. Stebėti švaraus, geriamo vandens perdavimą siurbliais ir vamzdynais vandens vartotojams. Mokiniams teko apsilankyti nebenaudojamame, įspūdingame požeminiame vandens rezervuare. Anksčiau šiame rezervuare tilpo net 2500 kubinių metrų vandens, o dabar jau tapusiam netradicine meno erdve. 2020 m. pirmojoje vykusioje parodoje „Vandens veidas“ buvo eksponuojamos fotografijos, atskleidžiančios vandentiekiečių darbą.
Patyriminė veikla UAB „Aukštaitijos vandenyse“ nepastebimai prabėgo greit, suteikusi žinių apie „Vandens kelionę“ iki vartotojo.
2b klasės mokiniai surengė parodą „Gyvybė - ten kur vanduo“. Skaitė pasaką "Žydrojo lašelio kelionė į žemę". Vaikai tyrinėjo vandens savybes įvairiais pojūčiais, įsitikindami vandens svarba kiekvienam iš mūsų. Vaikai ragavo įvairių rūšių vandenį, diskutavo, kuris vanduo skaniausias. Norėdami susipažinti su vandens savybėmis ir jo panaudojimu žmogaus gyvenime bei konkrečiais pavyzdžiais parodyti vandens svarbą žmogui ir gamtai, ugdytiniai atliko įvairius bandymus, eksperimentus.
Žiūrėjo filmą „Vandens lašelio kelionė“, kuris vaikams paliko neišdildomą įspūdį. Stebėdami filmą, vaikai suprato, kad vanduo yra svarbus mūsų gyvenime, kad be vandens nebūtų gyvybės žemėje. Taip pat išsiaiškino, kad reikia vandenį saugoti ir tausoti.
Integruotos ugdymo dienos metu trečiokai aiškinosi, kas yra vandens apytakos ratas, kaip lietus nužengia iš debesų ir pasiekia Žemę, kur pradingsta, kas labiausiai teršia vandens telkinius. Vaikai susipažino su įvairiomis vandens savybėmis, dalijosi savo žiniomis, patirtimi ir padarė išvadą, kad vanduo svarbus ne tik žmogaus organizmui, bet visai gyvajai gamtai. Atlikdami bandymus ir kitas STEAM veiklas įtvirtino turimas ir įgytas žinias, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti.
3b klasės mokiniai tyrinėjo vandens apytakos ratą, aiškinosi vandens reikšmę žmogaus organizmui.
Daug žinių apie vandenį įgijo apsilankę UAB „Aukštaitijos vandenys“. Šios įstaigos darbuotoja Vaida Dailidienė vedė edukacinę pamoką apie vandens gavybą. Vaikai sužinojo, kaip vanduo iš gręžinių patenka į nugeležinimo įrenginius, kaip tiriama jo kokybė, kaip vanduo atiteka iki mūsų namų. Diskutavo apie vandens svarbą mūsų planetai Žemei. Pateikti faktai stulbino ir vertė susimąstyti. Valanda, praleista šioje įmonėje, prabėgo nepastebimai, o išėjome galvodami jau visiškai kitaip apie vandens vertę.
Integruotos pabaigoje visi gavo rudens atostogų bilietą su atostogų sąlygomis.
Diena buvo kupina įspūdžių!
Vyko pažintinė veikla „Vanduo – gyvybės šaltinis“. Tiriamoji veikla „Vandens paslaptys“. Mokiniai demonstravo bandymus su vandeniu, darė išvadas. Paskutinė buvo kūrybinė veikla apie vandenį. Kiekvienas mokinys pasirinko mėgstamą temą ir piešė kaip neteršti vandens telkinių, kas gyvena vandenyje, kaip taupyti geriamą vandenį.
4b klasės mokiniai rinko įdomius faktus apie vandenį, atliko STEAMuko eksperimentus, kurių metu išsiaiškino kodėl moneta neskęsta, kodėl kūnai geba nardyti po vandeniu ir kokiame vandenyje geriau tirpsta skalbimo milteliai. Atliko kūrybinį darbą „Vanduo gyvybės-šaltinis, tad verta jį taupyti“. Orestas ir Armandas draugams buvo parengę Kahoot viktoriną.
Mokiniai susipažįsta su Vandens sporto šakomis, vandens sporto šakų specifika, olimpinėmis vandens sporto šakomis. Kokios vandens sporto šakos Lietuvoje turi nusipelniusius sportininkus, olimpinius čempionus ir prizininkus.
Vandens tema suteikė galimybę mokytis „gyvai“ ir praktiškai – mokiniai aktyviai įsitraukė į veiklas, noriai domėjosi, kaip atlikti numatytas užduotis.. Literatūros pamokose susipažinę su japonų literatūros žanru – haiku – kūrė trieilius vandeniui.
5c, 6a, 7a klasių mokiniai su džiaugsmu įsijungė į kūrybinį „procesą“.
Informacinių technologijų pamokų metu 6 klasės mokiniai ieškojo internete įdomių faktų apie vandenį ir juos pristatė klasės draugams.
Gamtos mokslų pamokų metu penktų klasių mokiniai nagrinėjo vandens agregatines savybes ir Žemės vandens apytakos ratą.
Fizikos pamokoje 8a klasės mokiniai aiškinosi kokiomis savybėmis vanduo skiriasi nuo kitų medžiagų, kodėl vandenį galime vadinti „nenormalia“ medžiaga.
Matematikos pamokose mokiniai atliko įvairias užduotis apie vandenį. Jų tikslas – paskatinti mokinius kūrybiškai pažvelgti į matematiką. Piešė piešinius, kuriuose pasleptas matematinis uždavinys, kūrė savo uždavinius. Analizavo judėjimo vandeniu uždavinių išskirtinumus.
5a 2grupė klasės mokiniams buvo skirta užduotis pagaminti laivelio modelį.
6a,b klasės mokiniai konstravo šulinį su svirtimi maketą iš konstrukcinių medžiagų, panaudodami įvairius detalių jungimo būdus.
Anglų kalbos pamokų metu 4a, 8b, 7a, 5c, 6a kl. mokiniai aptarė, koks svarbus vanduo yra žmogui, gamtai, kodėl jį reikia naudoti taupiai, saugoti ir neteršti. Mokiniai žiūrėjo dokumentinį filmą ,,Vanduo ateičiai" ir jį aptarė.Jie sužinojo apie vandens svarbą Žemėje, vandens taršą bei jos reikšmę gyviems organizmams.
Mokiniai rinko įdomius faktus apie vandenį, rašė savo mintis apie vandens svarbą.