Tvarkaraščiai 2023-2024 m. m.
PAMOKŲ LAIKAS
Pamokos Pradžia (val.) Pabaiga (val.) Pertraukos trukmė (min)
1 8.00 8.35 20
2 8.55 9.30 20
3 9.50 10.25 30
4 10.55 11.30 30
5 12.00 12.35 -
Pamokos Pradžia (val.) Pabaiga (val.) Pertraukos trukmė (min)
1 8.00 8.45 10
2 8.55 9.40 10
3 9.50 10.35 20
4 10.55 11.40 20
5 12.00 12.45 -
Pamokos Pradžia (val.) Pabaiga (val.) Pertraukos trukmė (min)
1 8.00 8.45 10
2 8.55 9.40 10
3 9.50 10.35 20
4 10.55 11.40 20
5 12.00 12.45 10
6 12.55 13.40 10
7 13.50 14.35 -

Paskelbta: 2021-06-22
Peržiūros: 500
Sveika mokykla logotipas

PANEVĖŽIO ALFONSO LIPNIŪNO PROGIMNAZIJA
„Vakcinacija – geriausias būdas įveikti epidemijas ir pandemijas“

Panevėžio Alfonso Lipniūno progimnazijos sveikatą stiprinančios programos „Sveikatos mozaika“ tikslas - stiprinti progimnazijos bendruomenės narių fizinę, psichinę, socialinę sveikatą, gilinti sveikatos žinias bei bendromis pedagogų, šeimos bei projekto įgyvendinimo partnerių pastangomis kurti sveikatai palankią progimnazijos aplinką.

2021 m. balandžio, gegužės ir birželio mėnesiais daug dėmesio progimnazijoje skyrėme temai „Vakcinacija – geriausias būdas įveikti epidemijas ir pandemijas“.

2021 m. balandžio, gegužės, birželio mėnesiais visuomenės sveikatos priežiūros specialistė 5-8 klasių mokiniams pravedė užsiėmimus tema: „Vakcinacija – geriausias būdas įveikti epidemijas ir pandemijas“. Su mokiniais aptartos šios temos: kas yra vakcina? ar vakcinos silpnina imuninę sistemą? ar vaikams skiriama ne per daug vakcinų? kodėl svarbūs skiepai? ar vakcinos yra saugios? ar vakcinos yra būtinos? kodėl reikia skiepytis? kokias galima išskirti vakcinų rūšis? ir kitomis temomis. Mokiniai buvo supažindinti su Vaikų ir paauglių skiepų kalendoriumi.

Vakcinos yra sudėtiniai imunobiologiniai preparatai, sudaryti iš susilpnintų arba užmuštų mikroorganizmų (bakterijų ar virusų) arba jų sudėtinių dalių (komponentų) bei pagalbinių cheminių medžiagų. Mikroorganizmai arba jų dalys yra genetiškai svetimi organizmui, todėl imuninė sistema juos atpažįsta, sukelia imuninį atsaką bei suformuoja imunitetą tam sukėlėjui, t. y. atsparumą. Vakcinos antigeno sukeltas atsakas panašus į tą, kurį sukeltų tikras (natūralus) tos ligos sukėlėjas, tačiau vakcinos antigeno toksinis poveikis yra daug silpnesnis.

Skiepijimai turi būti vykdomi dėl trijų svarbiausių priežasčių:
1. Kai kurios ligos yra plačiai paplitusios, todėl sprendimas neskiepyti gyventojų reiškia prisiimti šios ligos riziką.
2. Kai kurios infekcijos vis dar cirkuliuoja aplinkoje. Susirgimai šiomis infekcijomis pasitaiko retai. Sumažėjus skiepijimų (imunizacijos) apimtims, galimi šių ligų protrūkiai su gyvybei grėsmingomis komplikacijomis. Pvz., JAV praėjusio amžiaus VIII dešimtmečio pabaigoje ir IX dešimtmečio pradžioje sumažėjus vakcinacijos nuo tymų apimtims, buvo užregistruota 11 tūkst. tymų hospitalizacijos bei virš šimto tymų sąlygotų mirčių.
3. Išsivysčiusiose šalyse kai kurios ligos išnyko (pvz., tuberkuliozė, difterija), tačiau jos kituose pasaulio regionuose ir toliau sukelia protrūkius. Atsižvelgiant į didelį tarptautinių kelionių mastą, šias ligas keliautojai gali labai lengvai įvežti į bet kurią kitą šalį.

1-4 klasių mokiniai kartu su visuomenės sveikatos priežiūros specialiste klasių valandėlių metu mokėsi: kaip teisingai suteikti pirmąją pagalbą, žmogui atsidūrusiam nelaimėje, nutikus nelaimingam atsitikimui, kai gresia pavojus gyvybei.

1-8 klasių mokiniai 2021 m. balandžio mėnesį dalyvavo virtualioje nuotraukų parodoje „Juokas – vienintelis užkrečiamas dalykas, kurio nereikia bijoti ir saugotis“, šios parodos metu siekėme, kad mokiniai skleistų tik geras emocijas, mintis, daug šypsotųsi ir būtų optimistiškai nusiteikę.

1-8 klasių mokiniai 2021 m. gegužės mėnesį dalyvavo piešinių parodoje „Kaip jautėtės šiais mokslo metais?“. Mokiniai piešdami piešinius atskleidė savo jausmus, mintis išgyvenimus, susijusius su COVID – 19 liga ir jos sukeltus padarinius. Klasių valandėlių metu su 1-8 klasių mokiniais peržiūrėjome animacinį filmuką „Mano herojus – tai tu“.

Mokiniams suteikėme žinių apie vakcinas: kaip jos gaminamos, kokių rūšių ir kokios jos būna, kodėl vakcinos naudingos žmonijai, dėl ko yra svarbu skiepytis. 1-4 klasių mokiniams, siekiant vykdyti COVID-19 ligos prevenciją, kiekvieną savaitę buvo atliekamas testavimas kaupinių metodu.


1
2

KIEKVIENAS IŠ MŪSŲ ESAM SUPERHEROJAI!!!
Socialinė pedagogė Vaida Imbrasienė
Visuomenės sveikatos priežiūros specialistė Nijolė Montautienė
Sveikatos stiprinimo mokykloje komanda „Sveikatos mozaika“