2014-04-28 1565

„Įvaizdis“ gan plati sąvoka, jei staiga reikėtų pasakyti, kas yra mokyklos įvaizdis būtų dar sunkiau ir sudėtingiau. Todėl Alfonso Lipniūno progimnazijos bendruomenė nusprendė pasimokyti, kaip kurti, formuoti nepriekaištingą mokyklos įvaizdį. Baigiantis praėjusiai darbo savaitei, penktadienio popietę, visi mokytojai bei administracija dalyvavo seminare „Mokyklos įvaizdžio formavimas“.

Seminarą apie mokymo įstaigos tinkamo įvaizdžio formavimą vedė žurnalistė, leidėja, dėstytoja, buvusi Lietuvos švietimo ir mokslo ministro patarėja Lidija Laurinčiukienė.

Seminaras nebuvo sausas ir teorinis – lektorė žaismingai, kartais paironizuodama atskleidė darbo mokyklose trūkumus bei pasidžiaugė privalumais, pateikė pastabėlių ir pasiūlymų Alfonso Lipniūno progimnazijos bendruomenei, kaip tobulinti ir taip neprastą įvaizdį.

Tėvai rinkdami vaikui mokyklą, be abejo, pasinaudoja ir viešąja informacija – mokyklos „regimybė“ spaudoje, vertina jos internetinio puslapio kokybę, informatyvumą, originalumą. Kai kam rūpi ir žodiniai liudijimai ar net gandai. Todėl mokykla turi „vaidentis“ viešojoje erdvėje, turi siekti būti matoma, patraukli, kad šeimos norėtų, jog atžalos mokytųsi būtent šioje, o ne kokioje nors kitoje mokykloje. „Jeigu jūsų nėra viešoje erdvėje, jūs nelabai kam įdomūs,“ – teigė Lidija Laurinčiukienė. Beje, ji minėjo ir tai, jog kenksminga įvaizdžiui stengtis per daug įtikti.

Lektorė atkreipė dėmesį ir į mokyklos svetingumą: jei įėjus į mokyklą pasitinka veriantis ir tiriantis budinčiojo žvilgsnis, tai neatrodo svetinga. Svarbus ir pasisveikinimas tiek su pažįstamais, saviškiais, tiek nepažįstamais žmonėmis, kurie su kokiu nors reikalu užeina į mokyklą. Pati lektorė seminaro pradžioje supjaustė keletą greipfrutų ir padėjo keliose vietose, nes greipfruto kvapas žadina mąstymą, protą. Minėjo ir levandos kvapą, kuris padeda nusikratyti įtampos, nuovargio, „nusišveičia smegenys“.

Svarbus, anot lektorės, ir protingas lojalumas, dvelkiąs savigarba. Mokytojas turi mėgti savo darbą, gerbti mokyklos bendruomenę ir susikurti individualią darbo erdvę. Rietenos, apkalbos kenkia ir įvaizdžiui, ir įskaudina. Jei žmogus niekina savo darbovietę, tai jis pats nevertas joje dirbti. Svarbu, anot Lidija Laurinčiukienės, būti savo mokyklos ambasadoriumi. Be to, mokytojas turi išmokti užsimiršti – nevilkti namo rūpesčių iš darbo, o džiaugtis savo šeima.

Socialinė pedagogė Vaida Imbrasienė

Tvarkaraščiai

Pamokų laikas

1. 8.00    –   8.45
2. 8.55    –   9.40
3. 9.50    –   10.35
4. 10.55  –   11.40
5. 12.00  –   12.45
6. 12.55  –   13.40
7. 13.50  –   14.35

Virtuali kelionė

Mokytojų svetainės